aneb

Pečlivost a smysl pro detail se nám vyplácí

Pokaždé, kdy se setkám s majiteli bytu či rodinného domu ohledně jeho následného prodeje, dříve či později skončíme u stejného požadavku: „Prodejte nám to nejlépe okamžitě a pokud možno za maximální kupní cenu…“ Ano, každý prodej nemovitosti má i přes rozdílnost lokality, stavu či dispozice tuto stejnou paralelu…

Počátkem roku jsem stál před úkolem – rychle prodat byt v Brně na ulici Střední. Prodávající již měli vybraný rodinný dům a nebylo času nazbyt. Atypická dispozice 3+kk o výměře 45 m2, docílená chytrými úpravami z původní dispozice 2+kk, naznačovala jistou atraktivitu. Přesto bylo předem jasné, že metráž zkrátka nafouknout nejde a řadu zájemců, očekávajíc prostorný byt 3+kk na super cenu, musím zákonitě zklamat.

 

Vsadil jsem proto na precizní prezentaci a alternativní cesty propagace

 

  • Příprava nemovitosti k prodeji neboli Home Staging

Každý interiér je svými majiteli postupně přetvářen dle jejich vlastního estetického pojetí příjemného domova. Při prodeji nemovitosti je ovšem žádoucí, aby její interiér působil co nejatraktivněji pro nejširší okruh potenciálních zájemců a aby dokázal poukázat na své přednosti. Proto je důležité odstranění všech negativních a rušivých prvků v interiéru, vhodné uspořádání nábytku, barevné sladění doplňků, použití vhodného osvětlení a řada dalších kroků. V našem případě jsem s přípravou nemovitosti neměl téměř žádnou práci a to díky paní prodávající.

 

  •   Pečlivé nafocení a úprava fotografií

V první řadě je zapotřebí nepodcenit techniku. Fotím zrcadlovkou Nikon se světelným objektivem a kvalitním bleskem. Pak už je to o tom, jak říká můj kamarád a profesionální fotograf – „mezi foťákem a zemí“.

 Je důležité klást důraz na několik oblastí:

Vhodná volba záběru. Není až tak podstatné zabrat co nejvíce prostoru, ale docílit vzdušné a prostorné atmosféry.

Kompoziční vyváženost výsledné fotografie, uspořádání jednotlivých prvků v záběru tak, aby jako celek působil vyváženě a lidem se jednoduše líbil.

Úprava fotografií na PC neboli oříznutí vhodného záběru, srovnání perspektivy a soudkovitosti, vylepšení expozice, doostření, vyvážení barev apod.

 

  •   Využití alternativních cest propagace – sociálních sítí

Nabízím-li k prodeji hezký byt a docílím-li hezkých a poutavých fotografií, lze tedy předpokládat, že se zkrátka budou líbit. Proč tedy nevyužít sociálních sítí k tak oblíbeným „lajkům“ neboli „to se mi líbí“. Krom standardní inzerce na desítkách realitních serverů jsem vložil zmínku na Facebooku, Google+ a Twitteru.

 

Výsledek na sebe nenechal dlouho čekat

V průběhu následujících 12 hodin shlédlo příspěvek na sociálních sítích 256 lidí, zobrazení inzerce bytu na realitních portálech lámala rekordy, návštěvnost webových stránek realitní kanceláře se zvedla takřka patnácti-násobně. Během jediného dne bylo domluveno 20 prohlídek bytu v intervalu půl hodiny na příští 2 dny. Příjemný pocit z dobře odvedené práce lehce zastínil pouze fakt, že jsem musel řadu zájemců o koupi odmítnout…

Ing. Jaroslav Šilhavík

 

 

Odkaz na kompletní fotogalerii bytu:

https://www.pinterest.com/silhavik/3%2Bkk-brno-st%C5%99edn%C3%AD/